خبرنگاران مقام یمنی، سازمان ملل را به حمایت از متجاوزان متهم کرد

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران- خبرنگاران- رییس شورای عالی سیاسی یمن، سازمان ملل را به جانبداری از ائتلاف متجاوزان به کشورش متهم کرد و گفت: سازمان ملل متحد در اموری که باید در یمن انجام دهد، شکست خورده است.

خبرنگاران مقام یمنی، سازمان ملل را به حمایت از متجاوزان متهم کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، مهدی المشاط اضافه نمود: سازمان ملل در بسیاری از موضع گیری ها نشان داد که هوادار تجاوز و ادامه محاصره است.

وی تاکید نمود: ما ادامه غارت منابع مردم یمن به دست گروهی مزدور و خائن را هرگز نخواهیم پذیرفت.

المشاط گفت: به مردم یمن اطمینان می دهیم که در برابر دشمن دست بسته نخواهیم بود و به مقابله با کوشش های مربوط به تجزیه یمن تا آزادی تمامی سرزمین های مان، ادامه خواهیم داد.

ام کلثوم باعلوی نماینده یمن در سازمان ملل متحد نیز اخیرا تاکید نمود که مارتین گریفیتس فرستاده این سازمان در امور یمن بی طرف نیست و مانند نماینده انگلیس در این کشور عمل می نماید.

باعلوی عصر سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی المسیره گفت: توقیف کشتی ها جنایت نسل کشی است که نمی توان در برابر آن سکوت کرد و این اقدام بدتر از اقدامات نازی ها در جنگ جهانی است، من از فرستاده سازمان ملل می خواهم که همچنان نقش یک واسطه را در حل بحران یمن داشته باشد و بر اساس منافع طرف دیگر عمل نکند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی-آمریکایی، تجاوز خود به کشور یمن را شروع کرد اما ظرف بیش از پنج سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

از این رو کارشناسان مسایل منطقه معتقدند که دلیل اصلی حمله ائتلاف عربی - آمریکایی به سرکردگی سعودیها به یمن با هدف تسلط بر منابع غنی نفتی این کشور انجام شده است، حمله ای که تا به امروز به قیمت شهادت دهها هزار یمنی مظلوم و ویرانی این کشور تمام شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1076

به "خبرنگاران مقام یمنی، سازمان ملل را به حمایت از متجاوزان متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام یمنی، سازمان ملل را به حمایت از متجاوزان متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید