خبرنگاران برگزیدگان مهرواره عکس نوشت معرفی شدند

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران-خبرنگاران- برگزیدگان مهرواره عکس نوشت، ویژه ماه مبارک رمضان از سوی آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند.

خبرنگاران برگزیدگان مهرواره عکس نوشت معرفی شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، برگزیدگان مهرواره عکس نوشت، ویژه ماه مبارک رمضان از سوی آفرینش های ادبی و هنری کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان معرفی شدند و داوران این مهرواره 733 اثر رسیده از بیش از یک هزار و 550 عکاس، شاعر و نویسنده به دبیرخانه را در چهار مرحله آنالیز و در سرانجام 22 عکس نوشته را به عنوان برتر انتخاب کردند.

فراخوان مهرواره عکس نوشت، با موضوع همدلی و مهربانی، کار مشترک اعضای انجمن های عکاسان نوجوان و انجمن های شاعران و نویسندگان نوجوان، هم زمان با ماه مبارک رمضان منتشر شد.

اعضای انجمن عکاسان با موضوع مهربانی، همدلی، مهربانی، دستگیری از نیازمندان، نیایش و... عکاسی و آثار برگزیده خود را در اختیار اعضای انجمن های شاعران و نویسندگان هر استان قرار دادند تا با الهام از آن ها به خلق شعر یا داستان کوتاه بپردازند.

یادآوری می گردد در مهرواره عکس نوشت هیچ گونه رتبه بندی وجود نداشته و از تمام آثار انتخاب شده از سوی داوران با اهدای بسته های فرهنگی قدردانی می گردد.

فهرست برگزیدگان مهرواره عکس نوشت و آثار برگزیده در بخش گالری تصاویر سایت کانون مجازی قابل دسترسی و مشاهده است.

فراوری بازی رومیزی ایاز و یاران

بازی رومیزی ایاز و یاران بر اساس داستانی از سلطان محمود و ایاز، طراحی و آماده فراوری در کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان شده است.

10 بازی رومیزی و کارتی برگرفته از آثار فاخر ادبیات کهن فارسی همچون مثنوی معنوی مولانا، منطق الطیر عطار نیشابوری، کلیله و دمنه، تاریخ بیهقی و... و همچنین ادبیات معاصر شامل آثار نیما یوشیج، حبیب یغمایی و... از سوی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان طراحی شده است.

بازی رومیزی ایاز و یاران یکی از بازی های مجموعه میز بازی ایرانی است که از سوی عماد ارغند برای بچه ها بالای هفت سال طراحی شده است.

مدیرکل سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای کانون در خصوص بازی ایاز و یاران گفت: این بازی که با الهام از داستان سلطان محمود و ایاز (خدمت گذار سلطان) طراحی شده، از نوع جمع آوری منابع است که هدف آن تقویت حل مسئله، استدلال و پیش بینی است.

محسن حموله اضافه کرد: این بازی از 2 تا 4 نفر قابل انجام است و صفحه آن متشکل از قطعات ریزی است که روی هر کدام 2 تا 3 حرف الفبا نوشته شده است.

وی یادآور شد: این بازی در دو مرحله انجام می گردد، مرحله اول بازیکنان باید تعداد حروف بیشتری نسبت به حریف خود جمع آوری نمایند. زمانی که دیگر تکه ای برای جمع آوری نبود بازی وارد مرحله دوم می گردد. در این مرحله بازیکنان مدت زمان محدودی را در اختیار دارند تا با حروف هایی که در مرحله اول جمع نموده اند کلمه و عبارت بسازند.

حموله همچنین گفت: هر چه کلمه و عبارت ها طولانی تر باشد امتیاز بازیکن نیز بیشتر می گردد. اما به ازای حروفی که استفاده نمی گردد بازیکنان امتیاز منفی نیز می گیرند، پس باید در مرحله اول هوشمندانه حروف را جمع آوری نمایند.

طراحی این بازی ها با الهام و اقتباس از داستان های ادبیات فارسی به سفارش اداره کل سرگرمی های سازنده و بازی های رایانه ای کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سال 1397 شروع شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1090

به "خبرنگاران برگزیدگان مهرواره عکس نوشت معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برگزیدگان مهرواره عکس نوشت معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید