خانه مسافرهای بدون مجوز از معضلات خراسان شمالی

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران/خراسان شمالی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از خانه مسافرهای فاقد مجوز به عنوان یکی از معضل های اجتماعی یاد کرد.

خانه مسافرهای بدون مجوز از معضلات خراسان شمالی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

مینا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه افراد برای ایجاد یک خانه مسافر باید از این اداره کل مجوز دریافت نمایند، گفت: از آنجاییکه خانه مسافرهای فاقد مجوز تحت نظارت این اداره کل نیست ممکن است تخلفاتی در این مکان ها صورت گیرد که از دید این اداره کل مغفول باقی بماند به همین دلیل مالکانی که بدون اخذ مجوز از این اداره کل اقدام به استقرار مسافر در ملک خود مینمایند دچار تخلف شده اند.

وی تاکید نمود: از سوی دیگر این اداره کل به تنهایی نمی تواند با این معضل اجتماعی مقابله کند بنابراین باید نهادهایی همچون اماکن، شهرداری و نیروی انتظامی نیز وارد عرصه شوند.

هاشمی در پاسخ به این سوال که طی امسال چه تعداد تقاضا برای ایجاد خانه مسافر به این اداره کل ارسال شده است، اضافه نمود: حدود 40 تقاضا ارسال شده اما بیشتر تقاضاها در مورد بوم گردی در روستاها بوده است. طی امسال پنج منزل بوم گردی در روستاها افتتاح شده است که حتی گردشگران خارجی نیز در آنجا مستقر شده اند.

این مقام مسئول شرح داد: از آنجایی که بیشتر گردشگران ترجیح می دهند که در مکان های آرام و در طبیعت چند ساعتی را طی نمایند بیشتر به مناطق روستایی این استان سفر می نمایند به همین دلیل تقاضا برای بوم گردی بیشتر از خانه مسافر در داخل شهرهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 643

به "خانه مسافرهای بدون مجوز از معضلات خراسان شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه مسافرهای بدون مجوز از معضلات خراسان شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید