حاشیه های یک بازی؛ وقتی رفتارهای نژادپرستانه بر مستطیل سبز سایه انداخت

به گزارش پسرک کامپیوتری، نخست وزیر بلغارستان به دلیل شعارهای نژادپرستانه در جریان بازی انگلیس مقابل بلغارستان در مرحله مقدماتی مسابقات یورو 2020 خواهان استعفای رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد.

حاشیه های یک بازی؛ وقتی رفتارهای نژادپرستانه بر مستطیل سبز سایه انداخت

پیروزی شش بر صفر انگلیس مقابل بلغارستان در مرحله مقدماتی مسابقات یورو 2020 تحت الشعاع شعارهای نژادپرستانه ای نهاده شد که دوبار جریان بازی را مختل کرد و باعث توقف آن شد. در واکنش به این رفتارها نخست وزیر بلغارستان خواهان استعفای رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد.

به گزارش خبرنگاران؛ ویدئوها و تصاویر منتشر شده از استادیوم ملی واسیل لوسکی شهر صوفیه، پایتخت بلغارستان گروهی از مردان نقاب پوش را در حال فریاد زدن و انجام سلام نازی ها نشان می دهد. آن ها بعد از انجام این حرکات توسط ماموران به بیرون استادیوم راهنمایی شدند.

یورو نیوز در ادامه نوشت: رسانه های محلی بلغارستان همچنین اعلام کردند که در حین بازی بعضی از تماشاگران نیز صدای میمون درآوردند.

این رفتارها باعث شد، داور برای نخستین بار در دقیقه 27 بازی را به حالت تعلیق درآورد. پس از آن، از بلندگوهای استادیوم نسبت به رفتارهای نژادپرستانه هشدار داده و گفته شد که ممکن است ادامه این رفتارها منجر به لغو بازی گردد.

پس از دو دقیقه، بازی از سر گرفته شد تا اینکه برای بار دوم در دقیقه 41 و پیش از سرانجام نیمه نخست باز هم بازی متوقف شد.

طبق گزارش رسانه ها، ایولین پوپوف، کاپیتان تیم بلغارستان در وقت استراحت بین دو نیمه، پیش تماشاگران رفت از آن ها درخواست کرد که جلوی این رفتارها گرفته گردد.

مفسران ورزشی خواهان اتخاذ یک راهبرد توسط یوفا (اتحادیه فوتبال اروپا) برای مقابله با نژادپرستی در زمان بازی فوتبال شدند.

یوفا پروتکل سه مرحله ای برای مقابله با نژاد پرستی دارد که در بازی عصر پنجشنبه بین انگلیس و بلغارستان به اجرا درآمد.

در مرحله نخست، داور اگر شاهد رفتارهای نژادپرستانه باشد، بازی را متوقف می نماید و می خواهد در استادیوم اعلان عمومی گردد که تماشاگران از این رفتارها اجتناب نمایند.

مرحله دوم داور می تواند بازی را طولانی تر متوقف کند و اعلان دیگری در استادیوم پخش می گردد.

در صورت تکرار رفتار نژادپرستانه پس از این دو مرحله، در مرحله سوم بازی به طور کامل باید لغو گردد.

ماروین سوردل، بازیکن سابق فوتبال نیز در واکنش به این بازی گفت که نسل های آینده احتمالا این سوال را با تعجب مطرح می نمایند که چرا ایده ترک زمین بازی از سوی بازیکنان پس از تکرار رفتارهای نژادپرستانه پیگیری نمی گردد.

او در توئیتی نوشت: این یک جنون مطلق است که تنها به کار خود ادامه دهید و اساسا قبول کنید که در هنگام انجام کار خود مورد آزار و اذیت نژادپرستانه قرار می گیرید.

جسی لینگارد، بازیکن تیم ملی انگلیس پس از بازی در توئیتی نوشت: همه پسران انگلیسی قوی تر از آن هایی هستند که تصمیم به خراب کردن این بازی زیبا گرفتند! یوفا باید اقدامی در این رابطه انجام دهد!

مارکوس رشفورد، زننده یکی از گل های انگلیس به بلغارستان نیز در رشته توئیتی نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: بازی در این شرایط آسان نبود و این اتفاق ها در سال 2019 نباید رخ بدهد. وی در ادامه از تماشاگران انگلیسی تشکر و اظهار امیدواری کرد که سفر امنی برای رسیدن به خانه داشته باشند.

نخست وزیر بلغارستان: رئیس فدراسیون فوتبال استعفا دهد

در ادامه واکنش ها به این بازی و رفتارهای نژادپرستانه تماشاگران، بویکو بوریسوف، نخست وزیر بلغارستان روز سه شنبه خواهان استعفای فوری رئیس فدراسیون فوتبال این کشور شد.

او در حساب کاربری فیس بوک خود تاکید نمود که بلغارستان یکی از بامداراترین کشورهای دنیا است که در آن مردم با پیشینه قومی و مذهبی مختلف با هم زندگی مسالمت آمیزی دارند.

در واکنش به این خواسته، رحیم استرلینگ بازیکن تیم ملی انگلیس در حساب توئیتری خود آن را حرکت شایسته ای توصیف کرد.

او پیش از این در توئیت دیگری نوشته بود: برای بلغارستان که چنین احمق هایی نماینده های آن در استادیوم هستند متاسفم.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 408

به "حاشیه های یک بازی؛ وقتی رفتارهای نژادپرستانه بر مستطیل سبز سایه انداخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های یک بازی؛ وقتی رفتارهای نژادپرستانه بر مستطیل سبز سایه انداخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید