حاج جباری از اقدامات دانشگاه شهید بهشتی در دوران کرونا می گوید ، امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه فراهم نیست

به گزارش پسرک کامپیوتری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اقدامات انجام شده در مورد مبارزه با بیماری کرونا را در این دانشگاه تشریح کرد.

حاج جباری از اقدامات دانشگاه شهید بهشتی در دوران کرونا می گوید ، امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه فراهم نیست

صمد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه دانشجویی با توجه به بحران ویروس کرونا گفت: در حال حاضر به علت فرا رسیدن ماه رمضان مراجعه دانشجویان به دانشگاه کاهش یافته و این مسئله به طور معمول اتفاق می افتد و دانشجویان بیشتر ماه رمضان را در کنار خانواده می گذراندند و بعید به نظر می رسد که دانشجویان تا خاتمه ماه رمضان به خوابگاه ها مراجعه نمایند.

وی در مورد حضور دانشجویان دکترا در خوابگاه ها و فراهم آوردن شرایط اسکان آن ها اضافه کرد: ما شرایط اسکان این دانشجویان را نداریم چرا که دانشجویان دیگر وسایل شخصی خود را تخلیه نکردند و به همین دلیل نیز ما اجازه جابه جایی لوازم آن ها را نداریم.

امکان اسکان دانشجویان را در خوابگاه نداریم

حاج جباری ادامه داد: بر اساس بخشنامه قرار بود این دانشجویان در اتاق های تک نفره اسکان داده شوند که در دانشگاه شهید بهشتی انجام این کار مقدور نیست و در خوابگاه ها اتاق تک نفره نداریم و بقیه اتاق ها نیز وسایل دانشجویان دیگر است و امکان اسکان را نداریم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد:ما منتظر هستیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا بعد از ماه رمضان چه تصمیمی می گیرد که این تصمیمات اطلاع رسانی می گردد، اگر قرار است که وسایل دانشجویان جمع آوری گردد در حضور نماینده دانشجویان جمع آوری خواهد شد.

حاج جباری با اشاره به اینکه از این فرصت تعطیلی خوابگاه ها برای انجام تعمیرات استفاده شده گفت: در این مدت تعمیراتی در خوابگاه ها صورت گرفته و بحث ضد عفونی کردن، سم پاشی و تعمیرات سرویس های بهداشتی انجام شد و در مرحله دوم تعمیرات ساختمانی را شروع کردیم و در نهایت در صورتی که امکان بازگشت دانشجویان وجود نداشت تعمیرات داخل ساختمان ها را انجام خواهیم داد.

وی یادآورشد: معمولا هر ساله این تعمیرات را در ایام تابستان داریم و سال جاری نیز خواهیم داشت و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید نمود: با توجه به شرایطی که در دانشگاه ها حاکم است و آموزش مجازی در حال اجرا است احتمالا تصمیم گیری به بعد از ماه رمضان موکول خواهد شد.

وی گفت: باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد و دانشگاه ها نیز باید آن را رعایت نمایند.

خسارتی در مورد انبار مواد غذایی نداشتیم

وی در مورد شرایط انبار مواد غذایی در این دانشگاه گفت: تا کنون مشکل و یا خسارتی در این خصوص نداشتیم، خوشبختانه با نهاد های مربوطه هماهنگ کردیم. برای مثال برای تامین گوشت با سازمان امور دانشجویان هماهنگی ها صورت گرفت و جزء اولین دانشگاه هایی بودیم کا این موضوع را پیگیری کردیم و پیمانکار دانشگاه نیز اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد.

حاج جباری ادامه داد: مواد غذایی با وجود اینکه تاریخ مصرف زیادی داشت، اما به سازمان ها بازگردانده شد که مسئله ای برای این مواد غذایی ایجاد نگردد.

حداقل تاریخ مصرف اجناس 4 ماه است و اجناسی که تاریخ مصرف روز را داشتند مرجوع شدند و مدیریت مناسب در این زمینه صورت گرفت.

پیگیر شرایط دانشجویان و سلامت آنها هستیم

وی ادامه داد:معمولا پیگیر شرایط دانشجویان هستم که به وسیله تشکل ها و کانون های دانشجویی معمولا گزارش ها را می دهند. اما تا به امروز اتفاقی رخ نداده است.

بیشتربخوانید

مورد حادی از ابتلا به ویروس کرونا در میان دانشجویان و اساتید شهید بهشتی مشاهده نشد

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در مورد ثبت نام وام های دانشجویی گفت: با توجه به تمدید هایی که صورت گرفته، اطلاع رسانی ها صورت گرفته و دانشجویان در خواست های خود را در سامانه ثبت کردند.

وی ادامه داد: ثبت نام ها به صورت سیستمی و مجازی است و هیچ مسئله ای نبوده است و پرداخت ها تا خاتمه سال قبل صورت گرفته است.

حاج جباری گفت: با توجه به شرایطی که در حال رخ دادن است امیدواریم شرایط کشور بهبود پیدا کند و طوری باشد که دانشجویان به دانشگاه ها برگردند کوشش ما هم این است که شرایط عادی گردد. اما باید همه این شرایط را رعایت نمایند که زودتر مشکل حل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 927

به "حاج جباری از اقدامات دانشگاه شهید بهشتی در دوران کرونا می گوید ، امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه فراهم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاج جباری از اقدامات دانشگاه شهید بهشتی در دوران کرونا می گوید ، امکان اسکان دانشجویان در خوابگاه فراهم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید