جولیانی در پی رسوایی اوکراین گیت به کنگره احضار شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، ایسنا نوشت: روسای دموکرات سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند، وکیل شخصی دونالد ترامپ که نقشی کلیدی در مساله افشاگری اخیر درباره تماس تلفنی ترامپ و رییس جمهور اوکراین دارد، به دلیل اسناد مربوط به اوکراین احضار شده است.

جولیانی در پی رسوایی اوکراین گیت به کنگره احضار شد

چندی پیش گزارش شد که دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در تماس تلفنی که اواخر ماه ژوئیه با همتای اوکراینی خود داشته، از این رئیس جمهوری درخواست نموده که درباره احتمال فساد جو بایدن و پسرش تحقیقاتی انجام دهد. این مساله که جنجال های بسیاری را به دنبال داشت، اکنون هدف تحقیقات استیضاح ترامپ قرار گرفته است.

به گزارش شبکه ای بی سی، رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد: من از سه کمیته مجلس نمایندگان احضاریه دریافت نموده ام. این مساله مسائل حقوقی، مربوط به قانون اساسی و حقوقی مانند حق موکل برای عدم افشای ارتباطات با وکیل را مطرح می نماید.

آدام شف، جری نادلر و الایجا کومینگز، روسای سه کمیته مجلس نمایندگان اظهار کردند، جولیانی در تلویزیون ملی تایید نموده است که در حالی که وکیل شخصی رییس جمهور بوده از دولت اوکراین خواسته جو بایدن را هدف تحقیقات قرار دهد.

این قانونگذاران ادامه دادند: علاوه بر این، جولیانی اخیرا اظهار کرد که مدارکی در قالب پیغام نوشتاری، تماس تلفنی ضبط شده و دیگر ارتباطات در دست دارد که نشان می دهند در این کار تنها نبوده و دیگر مقامات دولت ترامپ نیز احتمالا در این طرح دست داشته اند.

این احضاریه از جولیانی می خواهد تا روز 15 اکتبر این مدارک را ارائه کند. جولیانی که چندین بار به عنوان یک شهروند عادی به اوکراین سفر نموده تا با مقامات اوکران تبادل نظر کند و از آنان بخواهد درباره بایدن تحقیقات انجام دهند، هرگونه خطا را تکذیب نموده است.

شف، نادلر و کومینگز به ترتیب روسای کمیته های اطلاعات، قضایی و نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا هستند.

پاسخ جولیانی به سوالی درباره اینکه با کمیته اطلاعات همکاری خواهد نمود، در ابتدا این بود که با شف همکاری نمی نماید اما سپس اظهار کرد، اگر موکلش (ترامپ) بپذیرد، این کار را در نظر خواهد گرفت.

او در این باره گفت: من یک وکیلم. این حق ترامپ است (که نخواهد اموری که با موکلش داشته، افشا شوند). اگر او تصمیم بگیرد که می خواهد من شهادت دهم، مسلما شهادت خواهم داد؛ با اینکه من فکر می کنم آدام شف رییسی غیرقانونی است. او هم اکنون در مورد این پرونده پیش داوری نموده است.

این سه رییس کمیته همچنین نامه های جداگانه ای به سه تن از وابستگان جولیانی نوشته و از آن ها درخواست ارائه اسناد و مدارکی داشته اند.

آن ها در این نامه نوشته اند: کمیته های ما دلایلی دارند که باور نمایند شما اطلاعات و اسنادی در رابطه با این پرونده دارید.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 351

به "جولیانی در پی رسوایی اوکراین گیت به کنگره احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جولیانی در پی رسوایی اوکراین گیت به کنگره احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید