جلوگیری از جاسوسی هوایی آمریکا از سوی جنگنده روسیه

به گزارش پسرک کامپیوتری، در حالی که رزمایش سراسری نیروهای روسیه جریان دارد، یک فروند هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز اقیانوس آرام کوشش کرد با پرواز در نزدیکی مرزهای روسیه اطلاعات تجسسی بدست آورد که یک فروند جنگنده روسی مانع از این اقدام شد.

جلوگیری از جاسوسی هوایی آمریکا از سوی جنگنده روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

رسانه های روسی مانند شبکه تلویزیونی راشاتودی و خبرگزاری راشاتودی روز شنبه به نقل از بیانیه مرکز ملی مدیریت دفاعی روسیه اعلام کردند: جنگنده میگ-31 روسیه، هواپیمای جاسوسی آمریکایی از نوع ار.اس-135 را بر فراز اقیانوس آرام رهگیری کرد.

در بیانیه گفته شده است: جنگنده روسی از مرکز کشیک پدافند هوایی حوزه نظامی شرق روسیه به منظور شناسایی هدف هوایی و جلوگیری از نزدیک شدن آن به مرزهای روسیه به پرواز درآمد.

هواپیمای آمریکایی با کوشش جنگنده روسی از مرزهای این کشور دور شد و پس از جنگنده روسی به پایگاه خود بازگشت.

رزمایش سراسری ارتش روسیه از منطقه خاور دور این کشور تا کالینین گراد و شبه جزیره کریمه دریای سیاه جریان دارد و در آن همه نیروهای مسلح این کشور شرکت دارند.

به نقل از پایگاه اینترنتی ویژه وزارت دفاع روسیه، سرگئی شایگو روز سه شنبه هفته گذشته دستور شروع آزمایش آمادگی رزمی ارتش روسیه را صادر کرد که تا سرانجام ماه آوریل جاری (10 اردیبهشت) ادامه خواهد داشت.

در مجموع قرار است چهار رزمایش عظیم در این ماه در روسیه برگزار گردد.

وزیر دفاع روسیه دستور داده است دراین رزمایش ها، امنیت و شرایط تحرکات نظامی با کیفیت خوب کاروان های تسلیحات سنگین و تجهیزات نظامی ارتش روسیه تامین گردد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه به تعداد نیروهای نظامی شرکت نماینده در رزمایش ها اشاره نشده است، اما باتوجه به اینکه گفته شده همه نیروهای ارتش روسیه در آن شرکت می نمایند احتمالا 900 هزار نیرو در این برنامه ها شرکت دارند.

کارشناسان همزمانی رزمایش های روسیه با تشدید تنش های این کشور با اوکراین، ناتو و غرب را با یکدیگر مرتبط می دانند.

بر اساس گزارش رسانه ها، تنش ها در دونباس میان جدایی طلبان و دولت اوکراین از هفته گذشته اوج گرفته است.

ولادیمیر زلنسکی رییس جمهوری اوکراین روز دوشنبه طی یک مکالمه تلفنی با دبیرکل ناتو ینس استولتنبرگ، گفته بود که تنها با ورود اوکراین به سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می توان به سرانجام درگیری در دونباس انتها داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در خصوص این اظهارات رییس جمهوری اوکراین امروز در خصوص پیوستن به ناتو واکنش نشان داد و گفت: پیوستن این کشور به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) تنها اوضاع این کشور را وخیم تر می نماید.

ناتو برای برگزاری رزمایش عظیمی با شرکت اوکراین و پنج کشور دیگر در پهنه آبی دریای سیاه در ماه های آوریل و می (فروردین و اردیبهشت) آماده می گردد که گفته شده سناریوی ضد روسیه دارد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1516

به "جلوگیری از جاسوسی هوایی آمریکا از سوی جنگنده روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از جاسوسی هوایی آمریکا از سوی جنگنده روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید