جدال جمهوریخواهان و دموکرات ها در آستانه آغاز استیضاح ترامپ

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، جلسه استماع استیضاح امروز چهارشنبه آغاز می شود و تا هفته بعد ادامه خواهد داشت و این در حالی است که دموکرات ها و جمهوریخواهان از دیروز سه شنبه آماده مبارزه شده اند.

جدال جمهوریخواهان و دموکرات ها در آستانه آغاز استیضاح ترامپ

این جلسه پس از آن برگزار می شود که یک سوت زن (افشاگر ناشناس) در تاریخ 25 جولای از تماس تلفنی دونالد ترامپ و ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین خبر داد. در این مکالمه، ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته بود در مورد بایدن تحقیقاتی را انجام دهد.

افشای این موضوع هیاهوی زیادی را در آمریکا به راه انداخت و موجب شد که مجلس نمایندگان فرایند تحقیقات برای استیضاح را آغاز کند و در ادامه این فرایند از امروز چهارشنبه جلسات استماع همراه با پخش تلویزیونی آغاز می شوند.

در این جلسه شاهدان، اولین شهادت عمومی خود علیه رییس جمهوری ترامپ را ارائه خواهند داد. موضوع شهادت به فشارهای دونالد ترامپ به رییس جمهوری اوکراین علیه جو بایدن رقیب دموکراتش مربوط می شود.

لازم به ذکر است که کاخ سفید از همکاری با تحقیقات خودداری کرده است.

آدام شیف نماینده دموکرات و رییس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفته است به هیچ وجه اجازه نخواهد داد این تئوری توطئه که اوکراین و نه روسیه در انتخابات سال 2016 آمریکا دخالت کرده اند بر روی نتایج این تحقیقات تاثیر بگذارد.

وی اضافه کرد: برخی از شهود که هفته آینده به جلسه استماع خواهند آمد توسط جمهوریخواهان دعوت شده اند. از آن جمله کورت ولکر نماینده ویژه آمریکا در امور اوکراین دیوید هیل معاون وزیر خارجه و تام موریسون عضو کمیسیو امنیت کاخ سفید هستند.

از طرف دیگر کوین مک کارتی رهبر جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان گفته است که جمهوریخواهان هیچ فشاری به جلسه استماع وارد نخواهند کرد و فقط از حقایق استفاده خواهند کرد.

رئیس جمهوری اوکراین نیز گفته است هیچ فشاری نبوده است و کی یف نیز هیچ فشاری به خانواده بایدن وارد نکرده است و پول های آنها آزاد شده است.

این تحقیقات رسما شش هفته پیش توسط نانسی پلوسی رییس دموکرات مجلس نمایندگان آغاز شده است. به این ترتیب او ترامپ را که خود را برای پیروزی در انتخابات سال آینده آماده می کرد با خطر برکنای روبرو کرد.

ترامپ چهارمین رییس جمهور آمریکا است که در جلسه استیضاح حاضر می شود البته هیچکدام از روسای جمهوری قبلی به واسطه استیضاح برکنار نشدند فقط ریچارد نیکسون خود به خاطر رسوایی واترگیت استعفا داد.

گفته می شود ترامپ که پیشاپیش حملات خود علیه جلسه استماع را آغازکرده، قصد دارد مایکل اتکینسون بازرس کل جامعه اطلاعاتی آمریکا را که در سال 2017 منصوب کرده است برکنار کند. اتکینسون اولین کسی بود که گزارشات افشاگرانه علیه ترامپ را به مجلس نمایندگان ارسال کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 494

به "جدال جمهوریخواهان و دموکرات ها در آستانه آغاز استیضاح ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال جمهوریخواهان و دموکرات ها در آستانه آغاز استیضاح ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید