جبران نواقص گذشته با اجرای 90 پروژه تحولی وزارت صمت

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرگزاری خبرنگاران- وزیر صمت گفت: 90 پروژه ای که برای اصلاح ساز و کارها و فرایند در این وزارتخانه طراحی کردیم تقریباً تمام خلاء ها و نقص هایی که وجود داشته است، جبران می گردد.

جبران نواقص گذشته با اجرای 90 پروژه تحولی وزارت صمت

به گزارش خبرنگاران، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه نشست مشترک با رییس کل دیوان محاسبات کشور گفت: تقاضای خودرو در کشور یک میلیون و 500 هزار دستگاه است و آنچه سال جاری فراوری خواهد شد یک میلیون دستگاه است که 500 هزار دستگاه کمبود عرضه خواهیم داشت این کمبود در سال آینده جبران خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه، افزایش فراوری خودرو پیش بینی شده و متناسب با تقاضا عرضه خواهیم کرد و با این فرایند، قرعه کشی خودرو در سال 1401 حذف می گردد.

وزیر صمت درباره آخرین برنامه های دولت برای اصلاح پرداخت یارانه ها گفت: طبق طرحی که کار مطالعاتی آن در حال اجرا است، یارانه ها قطع نخواهد شد بلکه یارانه هایی که بی هدف پرداخت می شد و معمولا به دست مردم نمی رسید، هدفمند می گردد.

فاطمی امین توضیح داد: البته آخرین تصمیمات از جانب سخنگوی این طرح اعلام خواهد، اما خلاصه مطلب این است که با ایجاد رانت، یارانه ها به دست مردم نمی رسید چرا که شاهدیم ارز 4200 برای خرید نهاده های دامی مانند ذرت، کنجاله و سویا پرداخت و این کالاها وارد کشور می گردد، اما کالاهای فراوریی مانند مرغ، تخم مرغ و لبنیات متناسب با ارز 4200 عرضه نمی گردد و انحراف منابع داریم.

وی بعلاوه درباره جلسه مشترک امروز با مسئولان دیوان محاسبات کشور گفت: 7 قانون در حوزه فراوری وجود دارد که در جلسه امروز آنها را مرو کردیم و مواردی از آن الزاماتی است که باید اجرا می شد.

وزیر صمت اضافه کرد: خبری که به اعضای جلسه دادم این بود که با 90 پروژه ای که برای اصلاح سازکارها و فرایند در این وزارتخانه طراحی کردیم تقریباً تمام خلاء ها و نقص هایی که وجود داشته است جبران می گردد.

فاطمی امین گفت: مقرر شد مفادی از قوانین گذشته تا به امروز که اجرا نشده یا ناقص اجرا شده است و کارهایی که متناسب با آن باید برنامه ریزی می کردیم برطرف نقص گردد که این کار را به کارگروهی ویژه ارائه می دهیم.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1893

به "جبران نواقص گذشته با اجرای 90 پروژه تحولی وزارت صمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران نواقص گذشته با اجرای 90 پروژه تحولی وزارت صمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید