فراوری 56 درصد مواد اولیه دارویی در ایران

به گزارش پسرک کامپیوتری، عضو هیئت مدیره سندیکای فراوریکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته بندی دارویی با تاکید بر این که تحریم ها تاثیری در فراوری مواد اولیه دارویی نداشته است، گفت: تخمین زده می گردد که حدود 56 تا 60 درصد از مواد اولیه دارویی در داخل کشور فراوری می گردد.

فراوری 56 درصد مواد اولیه دارویی در ایران

محمد باقر تحویل زاده در گفت وگو با خبرنگاران، گفت: هر دارو ممکن است به چندین ماده احتیاج داشته باشد اما به ماده موثره یا اصلی برای فراوری یک دارو، ماده اولیه گفته می گردد.

وی همچنین تاکید نمود که تاکنون احتیاج کارخانه های داروسازی کاملا تامین شده و در مواردی این واحدها بیش از احتیاج خود نیز مواد اولیه دریافت نموده اند.

به گفته عضو هیئت مدیره سندیکای فراوریکنندگان مواد شیمیایی دارویی و بسته بندی دارویی، تحریم ها تاثیری در فراوری مواد اولیه دارویی نداشته و فقط باعث ایجاد بعضی دردسرها برای آن ها شده است.

تحویل زاده همچنین از افزایش فراوری مواد اولیه دارویی در بسیاری از کارخانجات نسبت به سال گذشته اطلاع داد و گفت که صادرات مواد اولیه دارویی در حال حاضر ناچیز است.

به گزارش خبرنگاران، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می دهد که در پنج ماهه نخست سال جاری 17 میلیارد و 400 میلیون عدد داروی انسانی فراوری شده که نسبت به فراوری 14 میلیارد و 800 میلیونی این محصول در مدت مشابه سال گذشته، 17.5 درصد افزایش داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 404

به "فراوری 56 درصد مواد اولیه دارویی در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 56 درصد مواد اولیه دارویی در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید