ترامپ: توافق تجاری با چین سر جایش است

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ در پیامی توئیتری ادعای مشاور تجاری کاخ سفید مبنی بر اینکه کار توافق تجاری با چین تمام است را رد کرد و در مخالفت با وی نوشت: توافق با چین کاملاً دست نخورده است. امیدوارم آنها همچنان به مفاد توافق پایبند بمانند.

ترامپ: توافق تجاری با چین سر جایش است

این در حالی است که پیشتر پیتر ناوارو با این ادعا که چین صدها هزار نفر را راهی آمریکا کرده تا ویروس کرونا را منتشر کنند؛ گفته بود دیگر آن (توافق) در بین نیست.

البته وی بعداً مدعی شد که منظورش این بوده که دیگر پای اعتماد در بین نیست حال آنکه فاز نخست توافق تجاری با چین همچنان برقرار است.

به گزارش خبرنگاران، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا انتظار داشت با عقد این توافق تجاری که به خرید هرچه بیشتر محصولات کشاورزی آمریکا از چین منجر می شود؛ آراء ایالات منطقه غرب میانه را که اغلب زراعت محور و در تعیین نتیجه رقابت 2020 سرنوشت ساز هستند؛ به سبد انتخاباتی خود بیفزاید.

این در حالی است که جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید هم در کتاب خود با عنوان اتاقی که در آن رخ داد، از تلاش های ترامپ برای متقاعد سازی رئیس جمهور چین به خرید محصولات کشاورزی آمریکا با هدف کمک به پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 خبر می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1007

به "ترامپ: توافق تجاری با چین سر جایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: توافق تجاری با چین سر جایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید