تحویل پهپادهای جاسوسی آمریکا به ناتو پس از سال ها تاخیر

به گزارش پسرک کامپیوتری، مقام های سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو از تحویل پهپادهای جاسوسی آمریکایی پس از سالها تاخیر خبر می دهند.

تحویل پهپادهای جاسوسی آمریکا به ناتو پس از سال ها تاخیر

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های ناتو اعلام کردند که این سازمان روز پنجشنبه دومین فروند پهپاد جاسوسی آمریکایی موسوم به Global Hawk را دریافت خواهند کرد و قصد دارد تا همه پنج فروند پهپاد جاسوسی خود را تا سال 2022 میلادی به حالت عملیاتی درآورد. ارزش این قرارداد بالغ بر 1.5 میلیارد دلار بوده است.

بر اساس این گزارش پس از سالها تاخیر این سامانه پهپادی که به گفته ناتو پیشرفته ترین سامانه پهپادی جهان است، به این سازمان امکان جاسوسی و جمع آوری 24 ساعته اطلاعات از خشکی و دریا را در فراتر از مرزهای آن خواهد داد.

پس از حل و فصل اختلافات بر سر هزینه های ساخت این پهپادها، نخستین فروند ان ماه گذشته به پایگاه هوایی سیگونلا در ایتالیا تحویل داده شده است.

پس از تحویل دومین پهپاد در روز پنجشنبه، 3 فروند دیگر نیز تا تابستان آینده به ناتو تحویل داده خواهد شد.

15 عضو ناتو از جمله آلمان لهستان آمریکا و ایتالیا منابع مالی این قرارداد را تامین کرده اند. هر 29 عضو ناتو امکان دسترسی به اطلاعات جمع آوری شده توسط این پهپادها را خواهند داشت، از جمله سایت های موشکی روسیه، فعالیت های شبه نظامیان در خاورمیانه یا دزدان دریایی در سواحل آفریقا.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 569

به "تحویل پهپادهای جاسوسی آمریکا به ناتو پس از سال ها تاخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل پهپادهای جاسوسی آمریکا به ناتو پس از سال ها تاخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید