تاکید مقامات لبنان به کنار گذاشتن تسویه حساب ها برای عبور از بحران

به گزارش پسرک کامپیوتری، مقامات لبنان در جلسه امروز کاخ ریاست جمهوری که به منظور آنالیز طرح مالی دولت برگزار گردید، به کنار گذاشتن اختلافات برای عبور از بحران فراخواندند.

تاکید مقامات لبنان به کنار گذاشتن تسویه حساب ها برای عبور از بحران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جلسه ای که میشل عون رئیس جمهور لبنان طیف های سیاسی این کشور را به آن دعوت نموده بود تا درباره طرح اقتصادی دولت بحث گردد، در کاخ بعبدا شروع شد.

بر اساس گزارش وبگاه النشره، عون در ابتدای این جلسه گفت: نجاتی که به دنبال آن هستیم تنها مسؤولیت یک شخص یا یک طرف سیاسی نیست، عبور از تونل تاریک کنون بر عهده همه است.

وی ضمن اشاره به بحران اقتصادی کنونی لبنان در کنار دو موضوع حضور آوارگان سوری در لبنان و شیوع کرونا، ادامه داد، بیشترین موضوعی که کشور اکنون به آن احتیاج دارد کنار گذاشتن تسویه حساب ها و محاسبات سیاسی برا پشت سر گذاشتن بحران است.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان هم گفت: در سایه واقعیتی که اکنون در آن قرار داریم دیگر مجالی برای تسویه حساب باقی نمانده است.

وی ادامه داد، هدف طرح اقتصادی ارائه شده عبور از این مرحله سخت فعلی است.

حسان دیاب در ادامه از تمامی قوای سیاسی خواست دست از بحث بردارند و حساسیت شرایط فعلی را درک نمایند.

غازی وزنی وزیر دارایی لبنان در این جلسه اظهار داشت، دولت لبنان برای پنج سال آینده خود به حدود 28 میلیارد دلار احتیاج دارد.

وی در ادامه طرح نجات دولت را طرحی شفاف برای عبور از بحران شدید فعلی توصیف کرد که برای اولین بار خسارت های اقتصادی را ارائه می دهد.

لبنان هفته گذشته شاهد اعتراضات و بعضا آشوب در بعضی مناطق بویژه شمال این کشور بود و دولت لبنان برای فرونشاندن اعتراضات مذکور و سر و سامان دادن به شرایط اقتصادی پنجشنبه (11 اردیبهشت) طرحی اقتصادی-اقتصادی تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 948

به "تاکید مقامات لبنان به کنار گذاشتن تسویه حساب ها برای عبور از بحران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مقامات لبنان به کنار گذاشتن تسویه حساب ها برای عبور از بحران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید