تاکید مجدد موگرینی بر تداوم تلاش ها جهت حفظ برجام

به گزارش پسرک کامپیوتری، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با حضور سفرای کشورهای اروپایی در بروکسل، بر تداوم تلاش ها جهت حفظ توافق هسته ای سال 2015 با ایران تاکید کرد.

تاکید مجدد موگرینی بر تداوم تلاش ها جهت حفظ برجام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه در نشست سال 2019 سفرای اروپا در بروکسل بر تداوم تلاش ها جهت حفظ توافق هسته ای سال 2015 با ایران تاکید کرد.

به نوشته وبگاه اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی درباره حفظ برجام گفت: در تلاش برای حفظ توافق هسته ای با ایران هستیم. ما در این زمینه در حال بررسی روش های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش های اجرا شده در گذشته برای شکل گیری برجام و حفظ آن اشاره کرد.

این در حالی است که وزیر امور خارجه ایران دوشنبه پس از دیدار و گفت وگو با سرگئی لاوروف همتای روس خود در نشست خبری مشترک با بیان این که گام سوم طبق برنامه پیش می رود، گفت، آنچه رئیس جمهور فرانسه با شرکای آمریکایی خود ادامه می دهد مربوط به فرانسوی ها و اتحادیه اروپاست و برای ما اجرای تعهدات اروپا در برجام اهمیت دارد. (جزئیات بیشتر)

موگرینی با اشاره به ترک این سمت در آینده، ابراز امیدواری کرد تلاش های اجرا شده طی این پنج سال و از سوی اتحادیه اروپا در مناطق مختلف جهان از جمله خاورمیانه، آفریقا و نقاط دیگر جهت تنش زدایی و حفظ ثبات و آرامش تداوم یابد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تلاش های اجرا شده در پنج سال گذشته در موزامبیک، لیبی، اوکراین و سوریه و افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در کویت اشاره کرد.

موگرینی در جمع سفرای اتحادیه اروپا برای جوزف بورل وزیر خارجه کنونی اسپانیا که قرار است جایگزینش شود، آرزوی موفقیت کرد.

موگرینی در این نشست راجع به ایده تشکیل ناوگان دریایی اتحادیه اروپا و در مناطقی که منافع راهبردی اروپا در آن دخیل است، توضیحاتی داد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 364

به "تاکید مجدد موگرینی بر تداوم تلاش ها جهت حفظ برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید مجدد موگرینی بر تداوم تلاش ها جهت حفظ برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید