تاکید استاندار مرکزی بر پرداخت مطالبات برق باختر توسط سازمان ها و مردم

به گزارش پسرک کامپیوتری، استاندار مرکزی گفت: متاسفانه بسیاری از شرکت ها، دستگاه ها و مردم از پرداخت حق مصرف برق خودداری می نمایند و به دنبال آن مسائل زیادی ایجاد شده است.

تاکید استاندار مرکزی بر پرداخت مطالبات برق باختر توسط سازمان ها و مردم

به گزارش خبرنگاران، سیدعلی آقازاده در نشست با مدیران برق باختر، اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای باختر یکی از مجموعه های فنی و تخصصی کشور است که به رغم تمام محدودیت ها توانسته با سربلندی از این مسائل خارج گردد و صنعت برق را به نحو شایسته مدیریت کند. امروز در مجموعه بازدیدهایی که انجام شد بخش کوچکی از اقدامات بزرگ را مشاهده کردیم گه اقدامات بزرگی بویژه در قسمت فراوری و تعمیرات تجهیزات و دستگاه های مورد احتیاج انجام گرفته است.

وی افزود: در عین تحریمی که امروز کشور را در برگرفته اما این صنعت عظیم بزرگ به خوبی با کوشش متخصصان اداره می گردد، امروز از یک دستگاه رله رونمایی شد که این دستگاه می تواند نه تنها میلیون ها یورو ارز را برای صنعت برق صرفه جویی کند بلکه ما را از نگرانی تحریم هایی که توسط کشورهای بزرگ و صنعتی جهان ایجاد شده نجات خواهد داد.

استاندار مرکزی توضیح داد: توزیع، فراوری و حفظ برق و تاسیسات آن برای ما هزینه بر و حساس است، با تمام وابستگی که تا چند سال پیش صنعت برق ایران به صنایع کشورهای دیگر وابسته بود و امروز بهبود پیدا نموده اما هنوز با هزینه های سنگین اداره می گردد بنابراین ما به عنوان مصرف نمایندگان برق باید در جهت استفاده بهینه و صرفه جویی در برق کوشش خود را انجام دهیم و مسئولان نیز باید کوشش نمایند تا این فرهنگ در میان مردم گسترش پیدا کند.

آقازاده اعلام کرد: امروز اگر سوخت را در نظر نگیریم رقمی که دولت از مصرف نماینده دریافت می نماید نیمی از هزینه فراوری آن منهای قیمت سوخت است که می تواند به هدر رفت سرمایه های ملی بینجامد، بنابراین همه باید با صرفه حویی به صنعت برق یاری نمایند.

وی ادامه داد: بخشی از مطالبات شرکت برق باید توسط مردم و دستگاه ها پرداخت گردد چراکه این موضوع یکی از مسائل صنعت برق کشور است، شرکت های توزیع و فراوری برق از جمله سازمان های درآمد هزینه هستند.

استاندار مرکزی مطرح کرد: متاسفانه بسیاری از شرکت ها و دستگاه ها و مردم از پرداخت حق مصرف برق خودداری می نمایند و به دنبال آن مسائل زیادی ایجاد شده است، استان مرکزی در تابستان سال جاری به لحاظ مدیریت مصرف برق تقدیرنامه ای از رئیس جمهور دریافت کرد و این مدیریت باید به عنوان یک مسیر دایمی استفاده گردد که در این راستا یک کارگروه نیز شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، فرهاد شبیهی مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر نیز در این نشست، اظهار کرد: شرکت برق منطقه ای باختر، انرژی مورد احتیاج استان های لرستان، مرکزی و همدان را تامین می نماید که شامل مساحتی در حدود 76522 کیلومتر مربع است، این شرکت از شمال به برق منطقه ای زنجان، از غرب به برق منطقه ای غرب، از جنوب به سازمان آب و برق خوزستان، از جنوب شرقی به برق منطقه ای اصفهان و از شرق و شمال شرقی به برق منطقه ای تهران محدود می گردد.

وی افزود: توسعه نیروگاه شازند، نیروگاه ساوه، نیروگاه خمین، نیروگاه های خورشیدی و نیروگاه های گازی از جمله اقدامات در دست اقدام است، کارگروهی در راستای نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی و دریافت مطالبات از دستگاه های اجرایی، صنایع و مشترکین عمومی با حضور مسئولین اجرایی و مسئولان شرکت توزیع و برق منطقه ای باختر برگزار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای باختر اعلام کرد: در حال حاضر زیرساخت های لازم به منظور تامین برق در منطقه فراهان با پست 230 کیلو ولت، منطقه محلات با پست 400 کیلو ولت، منطقه شازند با پست 400 کیلو ولت، مهاجران با پست 63 کیلو ولت و مهدی آباد با پست 63 کیلوولت آماده است.

شبیهی از احداث پست 400 کیلو ولت خمین، احداث پست 400 کیلو ولت زرندیه، احداث پست 63کیلو ولت شازند، احداث 63 کیلو ولت خمین3(شهابیه)، احداث پست شهرصنعتی ساوه 5، احداث پست 63کیلو ولت شهر ساوه 4، احداث پست 63کیلو ولت شهرصنعتی مامونیه، احداث پست 63 کیلو ولت مدولار نوبران، اخداث پست 63کیلو ولت

مدولار نوبران(خورق)، احداث پست 63کیلو ولت مدولار حاجی آباد، احداث پست63کیلو ولت دودهک، احداث پست 63کیلو ولت مدولار آوه و احداث پست 63کیلو ولت مدولار قورچی باشی به عنوان پروژه های در دست اقدام اطلاع داد.

شبیهی ادامه داد: احداث پست 400 کیلو ولت مهر، افزایش ظرفیت پست 400 کیلو ولت انجیرک، احداث پست 63کیلو ولت اراک اهم پروژه های اجرا شده در سال 94 تا 97 است.

وی افزود: احداث پست شهرک صنعتی آشتیان، احداث پست شهرک صنعتی مامونیه، احداث پست آوه، افزایش ظرفیت پست غرق آباد، احداث پست پتروتک، خط تک مداره مهر شازند-گتوند، خط مهر شازند، احداث پست بازنه، احداث پست شهرصنعتی ساوه 4، احداث پست شهر صنعتی محلات، خط دو مداره پست بازنه به نقطه تیاف خط دو مداره شازند-آستانه، احداث خط دو مداره شهرصنعتی ساوه 4، خط شهرصنعتی محلات، افزایش ظرفیت پست 230کیلو ولت ساوه احداث پست لجور از دیگر پروژه های اجرا شده در این مدت است.

شبیهی ادامه داد: بیش از 24 میلیارد ساعت تبادل انرژی در کشور صورت می گیرد، فراوری برق در کشور، 2700 مگاوات است که طی پنج سال گذشته شاهد رشد 17 درصدی در این خصوص بودیم .

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 39

به "تاکید استاندار مرکزی بر پرداخت مطالبات برق باختر توسط سازمان ها و مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار مرکزی بر پرداخت مطالبات برق باختر توسط سازمان ها و مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید