بوستان وثوق الدوله با پیگیری شورا و همکاری بنیاد مستضعفان امروز افتتاح شد

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح بوستان وثوق الدوله به عنوان بوستان عمومی خبرداد و بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر عملیات بازسازی و استحکام بخشی عمارت تاریخی این باغ تاکید نمود.

بوستان وثوق الدوله با پیگیری شورا و همکاری بنیاد مستضعفان امروز افتتاح شد

محمد سالاری با اشاره به افتتاح باغ وثوق الدوله به عنوان بوستان عمومی گفت: بوستان وثوق الدوله با پیگیری شورای شهر و همکاری بنیاد مستضعفان امروز به عنوان بوستان عمومی افتتاح شد. این باغ یکی از باغات قدیمی شهر تهران و دارای 23 هزار متر مربع مساحت است که در منطقه 14 شهرداری تهران نهاده شده است، در سال 97 طی بازدیدی که از منطقه 14 داشتم، در محل این باغ که در حال نابودی بود حضور پیدا کردم، به موجب آنالیز هایی که اجرا شده بود این باغ در گذشته دارای 1222 اصله درخت بوده که 769 اصله از این درختان خشک و یا به کنده تبدیل شده و صرفا 453 اصله از این درختان باقی مانده بود.

سالاری ادامه داد: در آن موقع اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام کردم و از آنجاییکه این باغ ارزشمند در مالکیت بنیاد مستضعفان قرار داشت، نامه ای را به آقای سعیدی کیا، رییس بنیاد مستضعفان کشور ارسال و بر لزوم حفظ این باغ و تبدیل آن به مرکز گردشگری و تفرجگاهی به منظور بهره برداری عموم مردم تاکید نمودم و با همراهی همکارانم در شورای شهر، جلسات متعددی با رییس و مدیران بنیاد مستضعفان برگزار کردیم. پیشنهاد ما برای تبدیل این باغ به پارک شهری مورد استقبال بنیاد نهاده شد و این باغ به شهرداری تهران واگذار شد.

وی با بیان اینکه پس از واگذاری باغ وثوق الدوله به شهرداری تهران، بازآفرینی آن در همان سال 97 شروع شد، اظهار کرد: هرچند مراحل آماده سازی این باغ برای بهره برداری شهروندان طولانی شد اما نهایتا این باغ تاریخی با حفظ درختان و بافت قدیمی و بهره گیری از سبک باغسازی ایرانی - اسلامی به بوستان عمومی تبدیل شد که با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در منطقه 14 به جبران این کمبود یاری می نماید.

این عضو شورای شهر تهران اضافه نمود: در این پروژه علاوه بر حفظ باغ قدیمی و بازپیرایی مناسب فضای سبز بر اساس باغسازی ایرانی - اسلامی اجرای طرح ساخت زمین بازی، زمین ورزشی، حیاط های مراکشی، تاکستان و کبوترخانه، احیای سردر، ساخت هشت چشمه سرویس بهداشتی، بهسازی محورها، آبنماها و دیوارهای پیرامونی عملیاتی شده است.

وی همچنین با تاکید بر ارزش تاریخی عمارت واقع در این باغ که قدمتی 150 ساله دارد، بر ضرورت تکمیل هرچه سریعتر عملیات بازسازی و استحکامبخشی این بنای میراثی وباز زنده سازی آن تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 دی 1399 بروزرسانی: 20 دی 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1307

به "بوستان وثوق الدوله با پیگیری شورا و همکاری بنیاد مستضعفان امروز افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوستان وثوق الدوله با پیگیری شورا و همکاری بنیاد مستضعفان امروز افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید