برقراری لینک رادیویی پشتیبان و اتصال فیبر نوری در ایلام

به گزارش پسرک کامپیوتری، تهران- خبرنگاران- پس از جاری شدن سیل در ایلام و دیگر استان های کشور، فیبرنوری و زیرساخت های ارتباطی آسیب دید و در بعضی مناطق به طور کامل از بین رفت. شرکت مخابرات بیان کرد یک دستگاه رادیویی پشتیبان در راستا فیبر نوری شهرهای میمه و پهله نصب و راه اندازی شده است.

برقراری لینک رادیویی پشتیبان و اتصال فیبر نوری در ایلام

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران از شرکت مخابرات ایران، به منظور پایداری شبکه و ارتباطات تلفن ثابت شهرهای میمه و پله که در معرض آسیب بودند و با توجه به این که راستا ارتباطی ایلام به شهرستان ارکواز و شهرهای پله و میمه به وسیله فیبر نوری بوده و بدون پشتیبان و راستا پروتکشن بوده و رانش زمین، قطع فیبر نوری را در این منطقه به دنبال داشته، طی دو روز، یک بستر رادیویی جدید، نصب و راه اندازی شد.

برقراری این لینک رادیویی با هدف پیشگیری از قطع ارتباط کامل این منطقه بوده و تمامی تمهیدات فنی به این منظور در راستا فوق فراهم و اندیشیده شده است.

بر اساس این خبر، طغیان رودخانه و رانش زمین در شهرستان های آبدانان و ملکشاهی باعث قطع فیبر نوری در این منطقه شده بود که با کوشش شبانه روزی گروه فنی مخابرات آن استان، ارتباط این شهرستان ها برقرار شد.

بارش شدید باران که از یکشنبه هفته گذشته (11فروردین ماه) در لرستان شروع شد، موجب بروز سیل و طغیان رودخانه ها در چهار شهرستان این استان ازجمله پلدختر شده و به بسیاری زیرساخت های این مناطق آسیب وارد نموده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که در سه روز پایانی هفته گذشته به نمایندگی از رئیس جمهوری و به منظور بازدید و رسیدگی به مسائل و مسائل آسیب دیدگان از سیل به لرستان سفرنموده بوده، بیان کرد: با توجه به این که فیبر نوری قدیمی در منطقه از بین رفته است، فیبر نوری جدید جایگزین آن شده و نخستین سایت نسل چهار تلفن همراه نیز شروع به کارنموده و بالن اینترنتی در پلدختر نصب و راه اندازی شده است.

با دستور آذری جهرمی همچنین خط تلفن جدید برای تماس های اضطراری مانند پلیس و نیروهای انتظامی، بیمارستان و اورژانس در پلدختر راه اندازی شده و ارائه خدمات ارتباطی رایگان سه اپراتور تلفن همراه نیز در مناطق سیل زده کشور از آدینه شب (16 فروردین) به مدت یک هفته تمدید شد.

علمی**9207** 1055

منبع: ایرنا
انتشار: 13 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 109

به "برقراری لینک رادیویی پشتیبان و اتصال فیبر نوری در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برقراری لینک رادیویی پشتیبان و اتصال فیبر نوری در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید