انتقاد دمیرچی از فرایند انتقال موزه چاپ مجلس به کتابخانه ملی

به گزارش پسرک کامپیوتری، خبرنگاران : اسماعیل دمیرچی از مؤسسان موزه چاپ کتابخانه مجلس در نامه ای به رئیس این کتابخانه انتقاد خود از فرایند این انتقال را گفت.

انتقاد دمیرچی از فرایند انتقال موزه چاپ مجلس به کتابخانه ملی

جهت دریافت خدمات اجرای طراحی پشت بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، در پی انتقال موزه چاپ کتابخانه مجلس شورای اسلامی به کتابخانه ملی، اسماعیل دمیرچی مؤسس موزه چاپ در نامه ای انتقاد خود از فرایند این انتقال را بیان نمود. متن نامه او به توضیح زیر است:

جناب آقای رجبی

ریاست محترم کتابخانه

با سلام

پیرو نامه شماره 50036 حضرتعالی که به اینجانب ماموریت انتقال ماشین آلات و لوازمات موزه چاپ را دادید و در آن برای حفظ و حراست از مجموعه و بهره برداری اصولی از آنها تاکید فرموده بودید، به نظر می رسد که اینطور نیست ، زیرا همزمان با این نامه به کارکنان زیردست خود دستور داده اید، اجناس موزه چاپ را بدون هماهنگی با اینجانب جمع آوری و بریزند داخل حیاط! شاهدم که واقعه (حمله اعراب بدوی به کتابخانه های ایران در قرن حاضر) یکبار دیگر به وقوع پیوسته است، به طوریکه در ضبط و بسته بندی و انتقال (عجله غیرمتعارف و فراوانی به چشم می خورد، لیست لوازم بسته بندی شده را به آقای املشی داده بودم که بخرند، هنوز خریداری نشده، لذا قبل از اینکه این ماشین آلات و لوازمات موزه غیر تخصصی در محوطه حیاط کتابخانه، در زیر باد و باران رها شوند؛ بر خود لازم می دانم که به اطلاع صاحبان اصلی آنها برسانم که با آوردن رسید اموالشان، (((آقایان دکتر رسول جعفریان و نادر کاشانی رسید امانت به ایشان داده اند) در بردن آنها اقدام نمایند، زیرا ضمن اینکه شما در این رابطه هزینه نکردید، هر یک از وسایل و ماشین آلات هم بدست صاحبان اصلی آن ها می رسید، من هم اجناس خود را همزمان خارج می کنم و آخر عمری زیر دین کسی نمی مانم.

با احترام، اسمعیل دمیرچی

پیش از این حسن صفی کمک، مدیر روابط عمومی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران انتقال موزه چاپ به کتابخانه ملی را به پیشنهاد کتابخانه مجلس و دلیل آن را کمبود فضا در این کتابخانه عنوان نموده بود. او گفته بود پس از تغییر مدیریت در کتابخانه مجلس و با روی کار آمدن دکتر رجبی، بحث توافق نامه با کتابخانه ملی مطرح شد و چون ساختمان قبلی کتابخانه ملی در خیابان 30 تیر در فضایی است که موزه اطراف آن بسیار است، این فضا برای موزه چاپ در اختیار گذاشته شد.

صفی کمک ادامه داده بود که البته با این انتقال مالکیت کتابخانه بر این اشیا محفوظ است و برچسب اموال کتابخانه بر دستگاه ها نصب می گردد، هر تصمیمی که درباره دستگاه ها گرفته گردد با نظارت رئیس هر دو سازمان و یا نمایندگانی از این دو کتابخانه به تصویب می رسد.

به گفته صفی کمک اسماعیلی دمیرچی که تاسیس موزه چاپ مجلس با نام وی گره خورده است نماینده کتابخانه مجلس در این موزه خواهد بود و موزه به صورت شورایی اداره می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 654

به "انتقاد دمیرچی از فرایند انتقال موزه چاپ مجلس به کتابخانه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد دمیرچی از فرایند انتقال موزه چاپ مجلس به کتابخانه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید