افزایش تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی رسوایی های اخیر

به گزارش پسرک کامپیوتری، تحقیقات برای استیضاح ترامپ به علت کوشش برای ترغیب دولت اوکراین برای یاری به او در بی اعتبار کردن جو بایدن به شکلی چشمگیر گسترش پیدا نموده است.

افزایش تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی رسوایی های اخیر

به گزارش ، به نقل از فارن پالسی، پایگاه اینترنتی این نشریه درباره رسوایی اوکراین گیت نوشت: تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا به علت کوشش برای ترغیب دولت اوکراین برای یاری به او در بی اعتبار ساختن رقیبی سیاسی به شکلی چشمگیر گسترش پیدا نموده و گزارش هایی منتشر شده است مبنی بر اینکه دونالد ترامپ، دولت استرالیا را زیر فشار قرار داده تا در اصل موضوع آنالیز در پرونده تبانی با روسیه کنکاش کند و آنگونه که از گزارش ها پیداست؛ ترامپ دادستان کل، ویلیام بار را نیز به کوششی مشابه گمارده است.

سران 3 کمیته امور خارجه، کمیته نظارتی کنگره و کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای وزیر امور خارجه این کشور را به ترساندن شاهدان رسوایی اوکراین گیت متهم کردند.

این در حالی است که پمپئو روز سه شنبه ضمن انتقاد از تحقیقات دموکرات ها درباره استیضاح ترامپ گفته است آن ها از تاکتیک های قلدرمآبانه استفاده می نمایند.

وزیر خارجه آمریکا پیش از این بیانیه گفته بود با درخواست دموکرات ها برای احضار 5 کارمند این وزارتخانه که در ماجرای اوکراین گیت درگیر بودند، مخالفت خواهد نمود.

سران سه کمیته مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کردند اگر گزارش ها درباره حضور پمپئو در جریان گفت وگوی تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحت داشته باشد او در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان درباره استیضاح ترامپ، به عنوان شاهد حقیقت قلمداد خواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده است: هرگونه کوشش برای ارعاب شاهدان یا جلوگیری از گفت وگوی آن ها با کنگره از جمله کارکنان وزارت امور خارجه غیرقانونی است و برابر با شواهد کارشکنی در تحقیقات استیضاح خواهد بود. کمیته های مجلس نمایندگان به حفاظت از شاهدان در برابر آزار و اذیت و ارعاب متعهد هستند و انتظار تبعیت کامل شاهدان و وزارت امور خارجه را دارند.

به تازگی افشاگری ناشناس خاطرنشان کرد ترامپ در چندین تماس تلفنی با ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود خواهان تسریع تحقیقات درباره فساد اقتصادی پسر جو بایدن شده است. به دنبال این خبر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خاطرنشان کرد این مجلس آنالیز رسمی استیضاح ترامپ را به اتهام نقض قسم خود شروع می نماید.

بنا به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، پمپئو در تاریخ بیست وپنجم جولای در زمان تماس تلفنی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و رئیس جمهور اوکراین حضور داشته و به درخواست ترامپ برای تحت فشار قرار دادن جو بایدن، رقیبش در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا گوش می داد.

پس از رسوایی اوکراین گیت، این بار اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا تحت فشار برای افشا کردن جزئیات مربوط به درخواست یاری دونالد ترامپ از او در مورد تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده مداخله روسیه در انتخابات سال 2016 قرار گرفته است.

نخست وزیر استرالیا امروز (سه شنبه) تائید کرد که او در تماس تلفنی در ماه می با درخواست یاری ترامپ درباره تحقیقات مولر موافقت نموده است، با این حال مخالفان از موریسون خواستند تا متن کامل این مکالمه را منتشر کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 357

به "افزایش تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی رسوایی های اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تحقیقات برای استیضاح ترامپ در پی رسوایی های اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید