افت یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز ، نشست اوپک پلاس چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش پسرک کامپیوتری، قیمت نفت در اولین روز از معاملات هفتگی با افت یک دلاری روبرو شد که از مهم ترین دلایل آن به تعویق افتادن رایزنی کشورهای فراوریکننده نفت برای کاهش فراوری بوده است.

افت یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز ، نشست اوپک پلاس چه زمانی برگزار می گردد؟

به گزارش تجارت نیوز، این در حالی است که افزایش امیدها به حصول توافق، موجب شد در معاملات روز آدینه، قیمت نفت بار دیگر به بیش از 30 دلار برسد.

پیش تر اعلام شده بود که این جلسه امروز، دوشنبه به صورت ویدیو کنفرانس برگزار می گردد، اما خبرگزاری رویترز از تعویق احتمالی آن به دلیل مذاکرات بیشتر درباره کاهش فراوری اطلاع داد.

گفته شده این جلسه در نهم آوریل (پنج شنبه) برگزار خواهد شد.

هر بشکه نفت خام برنت در ساعات ابتدایی معاملات امروز به 30 دلار کاهش یافت اما ساعاتی بعد به حدود 33.57 دلار بازگشت.

همچنین نفت خام وست تگزاس اینترمدیت روز دوشنبه با قیمت 27.52 دلار معامله شد.

کاهش چشمگیر تقاضا به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمت های نفت در تمام نقاط دنیا را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در عین حال آغاز جنگ نفتی عربستان در واکنش به مخالفت روسیه برای تمدید توافق کاهش فراوری، به سقوط قیمت نفت دامن زد.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که فراوریکنندگان نمی توانند نسبت به کاهش های عمیق متعهد باشند و احتمالا فرایند نزولی قیمت نفت ادامه خواهد یافت.

به گفته تحلیلگران در موسسه گلدمن سَکس نیز حتی اگر توافقی حاصل گردد، هماهنگی های مورد احتیاج برای اجرای توافق با تاخیر و به تدریج انجام می گردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به تازگی اعلام نموده، در صورت لزوم برای حمایت از صنعت نفت ایالات متحده، تعرفه هایی را برای واردات نفت خام اعمال خواهد نمود.

رئیس آژانس بین المللی انرژی نیز گفته است: حتی در صورت کاهش روزانه 10 میلیون بشکه، ذخایر نفت در سه ماهه دوم سال 2020، با افزایش حدودا 15 میلیون بشکه در روز روبرو خواهد شد.

در حال حاضر، بسیاری از تحلیلگران، ورشکستگی صنایع نفت در کشورهای مختلف دنیا به ویژه صنعت شیل آمریکا را به دلیل افزایش عرضه در بازار پیش بینی نموده اند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت نیوز ملاحظه کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 872

به "افت یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز ، نشست اوپک پلاس چه زمانی برگزار می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت یک دلاری قیمت نفت در معاملات امروز ، نشست اوپک پلاس چه زمانی برگزار می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید