آمادگی وزارت نیرو برای همکاری با هلال احمر در توسعه طرح نذر آب

به گزارش پسرک کامپیوتری، وزارت نیرو در جلسه مشترک با جمعیت هلال احمر آمادگی خود برای توسعه طرح نذر آب را اظهار داشت.

آمادگی وزارت نیرو برای همکاری با هلال احمر در توسعه طرح نذر آب

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، رضا اردکانیان ظهر دوشنبه در جلسه مشترک با مدیران ارشد هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر در طرح نذر آب توانسته است تجربیات خوبی را کسب کند، وزارت نیرو از این تجربیات استقبال می نماید و با انجام کار مشترک می توان به کاهش مسائل ناشی از خشکسالی در مناطق محروم یاری کرد.

وی اضافه کرد: تاکنون همکاری مستمر و سازمان یافته ای میان جمعیت هلال احمر و وزارت نیرو برقرار بوده است، اما برای هدفمند کردن این همکاری ها باید چارچوب واقعی و معنی داری تعریف گردد تا این فرایند رو به رشد نه تنها پررنگ تر بلکه ماندگار گردد.

وزیر نیرو با ارائه پیشنهاد به رئیس جمعیت هلال احمر در مورد تشکیل کارگروه مشترک، گفت: با انعقاد و امضا این تفاهم نامه دست دو ارگان برای همکاری باز تر است. وزارت نیرو با دریافت مجموعه ای از سرویس ها، می تواند بخشی از مشکل تامین منابع جمعیت از جمله تسهیلاتی که در تعرفه ها در نظر گرفته می گردد و یا استفاده از انرژی خورشیدی را برطرف کند و هلال احمر نیز در حوزه خود به ما یاری می نماید.

وی اضافه کرد: وزارت نیرو از اجرای طرح های آبرسانی به مناطق دچار کم آبی استقبال می نماید. از سال 93 برای رسیدن به شرایط مطلوب بیش از 23 هزار میلیارد تومان، صرف مهار آب های مرزی و جاری شده است، اما فقدان طرح آمایش مناسب در کشور و کمبود نزولات آسمانی باعث شده تا بعضی از مناطق همچنان با مشکل کم آبی روبرو شوند.

اردکانیان گفت: ما باید مفهومی کلی برای نذر آب در نظر بگیریم، دامنه آن را وسعت دهیم، پروژه را در قالب برنامه بیاوریم و از یاری های مردمی بهره بگیریم تا زکات پر آبی بعضی مناطق را به مناطق خشکسال برسانیم.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای تاسیس اماکن گردشگری در حاشیه دریاچه های پشت سدها، اضافه کرد: از طریق رابطه هایی که با ارگان های مختلف و سرمایه گذاران داشتیم، سرمایه ها را به سمت گردشگری سوق دادیم و هلال احمر می تواند با پیوستن و استقرار در این طرح به احیای مناطق محروم و ارائه خدمات امدادی به گردشگران یاری کند.

وزیر نیرو اضافه کرد: یکی از تاکیدات رئیس جمهور برطرف مشکل خشکسالی است و ما از همه طرح ها در این حوزه استقبال می کنیم. طرح هایی نیز در این حوزه تاکنون اجرا شده است که تاحدودی مسائل را برطرف نموده است.

علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر در این جلسه ضمن معرفی خدمات و اصول جمعیت هلال احمر و مروری بر مسائل موجود و مشترک میان دو مجموعه از نظرات و پیشنهادات وزیر نیرو استقبال کرد.

در جلسه مشترک مدیران ارشد دو مجموعه وزارت نیرو و جمعیت هلال احمر درباره تعاملات فی مابین دو مجموعه و افزایش سطح خدمات امدادی به آسیب دیدگان در نواحی پشت سد های بزرگ، یا تامین زیرساخت های اولیه پس از حوادث غیر مترقبه و همچنین توسعه سامانه های هشدار سیل نیز بحث و مصاحبه شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 502

به "آمادگی وزارت نیرو برای همکاری با هلال احمر در توسعه طرح نذر آب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی وزارت نیرو برای همکاری با هلال احمر در توسعه طرح نذر آب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید