آمادگی ایران برای همکاری با اعضای شانگهای در انتقال و صادرات انرژی

به گزارش پسرک کامپیوتری، معاون اول رئیس جمهوری گفت: ایران آمادگی دارد به عنوان یکی از کانون های غنی انرژی و شاهراه های مواصلاتی منطقه با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای پیشبرد اهداف مالی مشترک از جمله انتقال و صادرات انرژی و ترانزیت کالا همکاری کند.

آمادگی ایران برای همکاری با اعضای شانگهای در انتقال و صادرات انرژی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری، امروز (دوشنبه، nil آذرماه) در نوزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که به میزبانی کشور هند و به وسیله ویدئوکنفرانس برگزار گردید، گفت: اعضای سازمان همکاری شانگهای می توانند با بهره گیری از ظرفیت ها و فرصت های وسیع همکاری های چندجانبه، نقش مهمی در توسعه و پیشرفت ایفا نمایند.

وی اضافه نمود: از آنجا که اعمال تحریم های یکجانبه آمریکا به عنوان اقدامی علیه تجارت آزاد جهانی hsj و می تواند برای هر رقیب سیاسی یا مالی این کشور نیز تکرار گردد، جای آن دارد که سازمان همکاری شانگهای برای خنثی کردن این دست اقدام های غیرقانونی تدابیری متناسب به کار گیرد.

معاون اول رئیس جمهوری توضیح داد: می توان با تأسیس مرکز انتقال و حمل ونقل منطقه ای در چارچوب سازمان همکاری شانگهای، زمینه تسهیل و توسعه همکاری های مالی را بیش از گذشته فراهم کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت و ثبات کشورهای منطقه و همسایگان را امنیت و ثبات خود می داند و از برقراری صلح در منطقه قره باغ استقبال می نماید، گفت: ما با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک و اشتراک های فراوان تاریخی داریم. امیدواریم انتها درگیری نظامی در این منطقه، آغازی برای شکوفایی مالی آن باشد. ایران نیز آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت های مالی خود به ویژه در حوزه ترانزیت و انرژی در بازسازی مناطق جنگ زده مشارکت کند.

وی مطرح نمود: ایران با عنایت به موقعیت جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و مالی ویژه خود که پیونددهنده مناطق گوناگون از جمله آسیای مرکزی و قفقاز، آسیای غربی و خاورمیانه است و بین دریاهای مهم خزر در شمال و خلیج فارس و دریای عمان در جنوب واقع شده، آمادگی دارد به عنوان یکی از کانون های غنی انرژی و شاهراه های مواصلاتی منطقه با کشورهای عضو سازمان همکاری شانگ های برای پیشبرد اهداف مالی مشترک از جمله انتقال و صادرات انرژی و ترانزیت کالا همکاری کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 10 دی 1399 بروزرسانی: 10 دی 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 1284

به "آمادگی ایران برای همکاری با اعضای شانگهای در انتقال و صادرات انرژی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایران برای همکاری با اعضای شانگهای در انتقال و صادرات انرژی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید