آلوده شدن عجیب اسپرم به ویروس زیکا

به گزارش پسرک کامپیوتری، به گزارش خبرنگاران، اکنون دانشمندان این پرسش را مطرح می نمایند که اصولا ویروس زیکا تا چه مدت در بدن افراد باقی می ماند؟ تحقیقات نشان می دهد این مدت دو برابر مدت زمانی است که پیشتر تصور می شده است.

آلوده شدن عجیب اسپرم به ویروس زیکا

همچنین با توجه به گذشت شش ماه از زمانی که این فرد به زیکا آلوده شده بود، این سؤال اساسی مطرح می گردد که چطور این ویروس توانسته در اندام تناسلی یک مرد فراوری مثل کند؟

تعیین شده که این مرد ایتالیایی حدود 40 ساله است پس از سفری دو هفته ای به هائیتی به ویروس زیکا آلوده شده است. نکته عجیب این است که با گذشت 90 روز از بروز نخستین نشانه های ابتلا به این زیکا، ردپای این ویروس همچنان در ادرار، بزاق و اسپرمهای وی مشاهده می شد. انجام آزمایشات در روز 181 آلودگی به این ویروس حکایت از آن دارد که زیکا همچنان اسپرم این مرد را آلوده نموده است. این درحالی است که پیشتر رکورد 93 روز درخصوص بیشترین مدت ابتلا به این ویروس به ثبت رسیده بود.

سازمان بهداشت جهانی آنالیزهایی را درخصوص گزارش مربوط به این مورد نگران کننده شروع نموده است. کارشناسان این سازمان به دنبال آنالیز این موضوع هستند که شاید باید در دستورالعملهای مربوط به جلوگیری از انتشار هرچه بیشتر این ویروس بازنگریهایی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: it-baby.ir شناسه مطلب: 425

به "آلوده شدن عجیب اسپرم به ویروس زیکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلوده شدن عجیب اسپرم به ویروس زیکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید